Др Драгана Радивојевић

Ванредни професор

Образовање:

  • Доктор методичких наука-методика наставе познавања природе и друштва: Индивидуализација наставе познавања природе примјеном образовног рачунарског софтвера, Педагошки факултет у Бијељини Универзитета у Источном Сарајеву (2016).
  • Магистар методичких наука-методика наставе познавања природе и друштва: Компаративна анализа индивидуализације наставе природе и друштва у сеоским и градским школама општине Бијељина, Педагошки факултет у Бијељини Универзитета у Источном Сарајеву (2010).
  • Професор разредне наставе: Универзитет у Српском Сарајеву, Учитељски факултет у Бијељини (2000).

Звања:

  • 2002 – асистент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2010 – виши асистент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2016 – доцент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2021 – ванредни професор – Педагошки факултет, Бијељина

Област научног истраживања:

Методика наставе природе и друштва и Методика упознавања околине

Предмети:

  • На основним студијама: Методика наставе природе и друштва I; Методика наставе природе и друштва II; Методика упознавања околине 1; 
  • На мастер студијама: Савремена методика наставе ПиД 1; Савремена методика наставе ПиД 2, Специјални курс савремене методике наставе природе и друштва,  Природна и друштвена средина у интегрисаном курикулуму, Савремени токови методике упознавања природне и друштвене средине.

Остале важне информације:

 

 

Одабране референце:

Универзитетски уџбеник

  1. Радивојевић, Д. и Ћурчић, М. (2021). Методика наставе природе и друштва. Бијељина: Педагошки факултет.

Друге образовне публикације са рецензијом

  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Радна свеска за познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С,   Радивојевић, Д. Станојловић С., (2019). Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Станојловић С., Пашалић, С. и  Радивојевић, Д. (2019). Радна свеска Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С., Радивојевић, Д. (2022). Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства
  • Радивојевић, Д., Пашалић, С. (2022). Радна свеска,  Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Чланци објављени у часописима и зборницима са рецензијом:

  • Радивојевић, Д. (2007). Интерактивно учење у егземпларној настави познавања природе, Нова школа, бр. 4-5, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 235 – 245.
  • Radivojević, D. (2011). Oblici individualizacije nastave prirode i društva, Нова школа, год. VI, бр. 8, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 187 – 197.
  • Радивојевић, Д. (2012). Наставник као персонализујући фактор успјешне индивидуализације наставе природе и друштва, Нова школа, год. VII, бр. 9/10, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 173 – 186.
  • Радивојевић, Д. (2012). Индивидуализација наставе природе и друштва примјеном проблемске наставе, Узданица, год. IX, бр. 2, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, стр. 175 – 185.
  • Радивојевић, Д. (2013). Ставови и мишљења просвјетних радника о примјени образовног рачунарског софтвера у настави природе и друштва, Нова школа, год.VIII, бр. 11, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 141 – 160.
  • Radivojević, D. (2013). Multimedijalne mape uma kao inovativni model rada u nastavi prirode i društva. Zbornik radova naučno–stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Reinženjering poslovnih procesa u obrazovanju“ (str. 420 – 428). Fakultet tehničkih nauka u Čačku.
  • Радивојевић, Д. (2014). Програмирана настава подржана образовним рачунарским софтвером у функцији индивидуализације наставе природе и друштва, Методичка пракса, бр.1/2014, Учитељски факултет у Врању и „Школcка књига“ ДОО у Београду, стр. 5 – 14.
  • Радивојевић, Д. (2014). Важни аспекти практичне оспособљености студената разредне наставе за реализацију наставе природе и друштва, Нова школа, вол. IX (1), Педагошки факултет у Бијељини, стр. 42 – 52.
  •  Радивојевић, Д. (2014). Диференцирање и индивидуализовање наставе природе и друштва, Српска вила, бр. 40/2014 стр. 267 – 279. Бијељина: Просвјета.
  • Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва, Нова школа, вол. IX (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 91 – 106.
  • Радивојевић, Д. (2016). Учење путем откривања (открића) у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол.3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 15 – 23.
  • Радивојевић, Д. (2016). Образовни рачунарски софтвер у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол. 3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 24 – 30.
  • Радивојевић, Д. и Јелић, М. (2016). Изванучионичка настава у настави природе и друштва. Нова школа, број XI (1), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 235-250.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д., Петронић, С., Радивојевић, Д. и Братић, Н. (2016). Силикатне алге као биолошки индикатори квалитета воде ријеке Саве на локалитету Брчко дистрикта, Нова школа, број XI (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 63-70.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. International E-Journal of Advances in Education, 3 (7), 17-25.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D. (2017). Educational Computer Software in the Function of Integrating and Individualization in Teaching of Mathematics and Knowledge of Nature.  EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education,  14(12), London: MODESTUM, 1-15. 
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. Proceedings of INTCESS 2017 4th International Conference on Education and Social Sciences 6-8 February 2017- Istanbul, Turkey,  575 – 584.  
  • Радивојевић, Д. (2018). Програмска концепција еколошких садржаја у настави природе и друштва у функцији одрживог развоја. Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа „Наука и настава данас“,  (стр. 105-122). Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факулте Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2018). Ставови просвјетних радника о софтверском облику индивидуализације у функцији учења познавања природе ,  Нова школа број XIII (1), Бијељина:  Педагошки факултет, стр. 50-62. 
  • Радивојевић, Д. (2019). Улога истраживачког рада ученика у реализацији наставе природе и друштва.  (стр. 67-85). Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа „Наука и настава данас“, . Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факулте Бијељина.
  • Радивојевић, Д. и Вуковић, Н. (2019). Ставови и мишљења ученика ромске популације о употреби мултимедија приликом усвајања садржаја природе и друштва у дневном центру Отахарин у Бијељини. Бијељински методички часопис вол. 6, Бијељина: Педагошки факултет. стр. 1 - 10.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2019). Интегрисање наставе математике и природе и друштва образовним софтвером. Зборник радова са међународног научног скупа "Наука, настава, учење - проблеми и перспективе" одржаног 25.10. 2019., Педагошки факултет, Ужице,  стр. 489-508.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2019). Vertical Distribution of Diatoms on Mosses in Wells of Bijeljina Municipality in Bosnia and Herzegovina, Archives for Technical Science.  Bijeljina, Technical Institute of  Bijeljina, 53 - 64.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2020). Comparison of Diatoms in Well and Drenovača Swamp in Velino Selo Village, in Bosnia and Hedzegovina. Archives for Technical Sciences, 22(1) Bijeljina: Tehnical  Institute of Bijeljina, pp. 51-58. ISSN 1840-4855 e-ISSN 2233-0046
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2021). Преглед истраживања о примјени мултимедијалних система у настави природе и друштва. У Зборнику радова са научног скупа "Наука и настава данас", 129-145. Бијељина: Педагошки факултет.
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Actitud de los docentes hacia la adquisición de conocimientos funcionales en la enseñanza de la naturaleza y la sociedad. Revista de Educación y Desarrollo, 4, (63, Octubre-diciembre), 17-25.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Унапређивање наставе природе и друштва путем мултимедијалних презентација. У Зборнику радова са научног скупа "Наука и стварност", књига 15, 361-377. Пале: Филозофски факултет.
  • Радивојевић, Д., Живковић, Т., Грујичић, Ђ.,  Ђорђевић, И. (2022).  Амбијентално окружење у функцији објеката рада у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, 11(2022), 57-69.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Особeности истраживачког учења у настави природе и друштва. У Зборнику радова са научног скупа „Наука и настава данас", 61-74. Бијељина: Педагошки факултет.
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Problem-based and Inquiry-based learning in the Teaching of Nature and Society. Journal of Education, Society & Multiculturalism, 3(2), 99-116. 
  • Гаврић, Н. и Радивојевић, Д. (2022). СТАВОВИ СТУДЕНАТА О ЗНАЧАЈУ, НАЧИНИМА И МОГУЋНОСТИМА РАЗВИЈАЊА ФУНКЦИОНАЛНИХ ЗНАЊА УЧЕНИКА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА. Узданица, XIX/2, 245-261.
  •  Радивојевић, Д., Стајић, Д. и Арсенић, С. (2023). Преглед истраживања о индивидуализованој настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, 15 (2023), 33-46.
  • Radivojević, D., & Gavrić, N. (2023). Differences in the experience of science contents and its implementation in classroom teaching. SCIENCE International journal, 2(4), 17-23.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2023). Мотиви који покрећу учење природе и друштва у млађим разредима основне школе. Узданица, XX, 41-53.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2023). Оспособљеност ученика за примјену садржаја природе и друштва. У Зборнику радова са научног скупа „Наука и настава данас", 125-137. Бијељина: Педагошки факултет.
  • Radivojević, D., & Gavrić, N. (2025).  The effect of problem-based and inquiry-based learning on the scientific literacy of younger school-age students in the teaching of nature and society. SCIENCE International journal, 4(3), 115-119. Doi: 10.35120/sciencej0403115r 

 

 

 

Др Драгана Радивојевић
Датум и место рођења: 21. 11. 1976. Бијељина
Тел: +387 55 415 400 лок 2934
е-mail: dragana.radivojevic@pfb.ues.rs.ba
Термини консултација: сриједа 10,30-11,30 у кабинету бр. 34

ОГЛАСНА ТАБЛА: Др Драгана Радивојевић

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!