Др Драгана Радивојевић

Ванредни професор

Образовање:

  • Доктор методичких наука-методика наставе познавања природе и друштва: Индивидуализација наставе познавања природе примјеном образовног рачунарског софтвера, Педагошки факултет у Бијељини Универзитета у Источном Сарајеву (2016).
  • Магистар методичких наука-методика наставе познавања природе и друштва: Компаративна анализа индивидуализације наставе природе и друштва у сеоским и градским школама општине Бијељина, Педагошки факултет у Бијељини Универзитета у Источном Сарајеву (2010).
  • Дипломирани учитељ: Универзитет у Источном Сарајеву, Учитељски факултет у Бијељини (2000).

Звања:

  • 2002 – асистент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2010 – виши асистент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2015 – виши асистент (реизбор)– Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2016 – доцент – Педагошки факултет, Бијељина.
  • 2021 – ванредни професор – Педагошки факултет, Бијељина

Област научног истраживања:

Методика наставе природе и друштва и Методика упознавања околине

Предмети:

  • На основним студијама: Методика наставе природе и друштва I; Методика наставе природе и друштва II; Методика упознавања околине 1; Методика упознавања околине 2.
  • На мастер студијама: Савремена методика наставе ПиД 1; Савремена методика наставе ПиД 2, Специјални курс савремене методике наставе природе и друштва,  Природна и друштвена средина у интегрисаном курикулуму, Савремени токови методике упознавања природне и друштвене средине.

Остале важне информације:

 

 

Одабране референце:

Универзитетски уџбеник

  1. Радивојевић, Д. и Ћурчић, М. (2021). Методика наставе природе и друштва. Бијељина: Педагошки факултет.

Друге образовне публикације са рецензијом

  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Радна свеска за познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С,   Радивојевић, Д. Станојловић С., (2019). Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Станојловић С., Пашалић, С. и  Радивојевић, Д. (2019). Радна свеска Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С., Радивојевић, Д. (2022). Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства
  • Радивојевић, Д., Пашалић, С. (2022). Радна свеска,  Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Чланци објављени у часописима и зборницима са рецензијом:

  • Радивојевић, Д. (2007). Интерактивно учење у егземпларној настави познавања природе, Нова школа, бр. 4-5, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 235 – 245.
  • Radivojević, D. (2011). Oblici individualizacije nastave prirode i društva, Нова школа, год. VI, бр. 8, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 187 – 197.
  • Радивојевић, Д. (2012). Наставник као персонализујући фактор успјешне индивидуализације наставе природе и друштва, Нова школа, год. VII, бр. 9/10, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 173 – 186.
  • Радивојевић, Д. (2012). Индивидуализација наставе природе и друштва примјеном проблемске наставе, Узданица, год. IX, бр. 2, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, стр. 175 – 185.
  • Радивојевић, Д. (2013). Ставови и мишљења просвјетних радника о примјени образовног рачунарског софтвера у настави природе и друштва, Нова школа, год.VIII, бр. 11, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 141 – 160.
  • Radivojević, D. (2013). Multimedijalne mape uma kao inovativni model rada u nastavi prirode i društva. Zbornik radova naučno–stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Reinženjering poslovnih procesa u obrazovanju“ (str. 420 – 428). Fakultet tehničkih nauka u Čačku.
  • Радивојевић, Д. (2014). Програмирана настава подржана образовним рачунарским софтвером у функцији индивидуализације наставе природе и друштва, Методичка пракса, бр.1/2014, Учитељски факултет у Врању и „Школcка књига“ ДОО у Београду, стр. 5 – 14.
  • Радивојевић, Д. (2014). Важни аспекти практичне оспособљености студената разредне наставе за реализацију наставе природе и друштва, Нова школа, вол. IX (1), Педагошки факултет у Бијељини, стр. 42 – 52.
  •  Радивојевић, Д. (2014). Диференцирање и индивидуализовање наставе природе и друштва, Српска вила, бр. 40/2014 стр. 267 – 279. Бијељина: Просвјета.
  • Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва, Нова школа, вол. IX (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 91 – 106.
  • Радивојевић, Д. (2016). Учење путем откривања (открића) у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол.3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 15 – 23.
  • Радивојевић, Д. (2016). Образовни рачунарски софтвер у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол. 3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 24 – 30.
  • Радивојевић, Д. и Јелић, М. (2016). Изванучионичка настава у настави природе и друштва. Нова школа, број XI (1), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 235-250.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д., Петронић, С., Радивојевић, Д. и Братић, Н. (2016). Силикатне алге као биолошки индикатори квалитета воде ријеке Саве на локалитету Брчко дистрикта, Нова школа, број XI (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 63-70.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. International E-Journal of Advances in Education, 3 (7), 17-25.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D. (2017). Educational Computer Software in the Function of Integrating and Individualization in Teaching of Mathematics and Knowledge of Nature.  EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education,  14(12), London: MODESTUM, 1-15. 
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. Proceedings of INTCESS 2017 4th International Conference on Education and Social Sciences 6-8 February 2017- Istanbul, Turkey,  575 – 584.  
  • Радивојевић, Д. (2018). Програмска концепција еколошких садржаја у настави природе и друштва у функцији одрживог развоја. Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа „Наука и настава данас“, 1 (2018), (стр. 105-122). Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факулте Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2018). Ставови просвјетних радника о софтверском облику индивидуализације у функцији учења познавања природе ,  Нова школа број XIII (1), Бијељина:  Педагошки факултет, стр. 50-62. 
  • Радивојевић, Д. и Вуковић, Н. (2019). Ставови и мишљења ученика ромске популације о употреби мултимедија приликом усвајања садржаја природе и друштва у дневном центру Отахарин у Бијељини. Бијељински методички часопис вол. 6, Бијељина: Педагошки факултет. стр. 1 - 10.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2019). Интегрисање наставе математике и природе и друштва образовним софтвером. Зборник радова са међународног научног скупа "Наука, настава, учење - проблеми и перспективе" одржаног 25.10. 2019., Педагошки факултет, Ужице,  стр. 489-508.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2019). Vertical Distribution of Diatoms on Mosses in Wells of Bijeljina Municipality in Bosnia and Herzegovina, Archives for Technical Science.  Bijeljina, Technical Institute of  Bijeljina, 53 - 64.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2020). Comparison of Diatoms in Well and Drenovača Swamp in Velino Selo Village, in Bosnia and Hedzegovina. Archives for Technical Sciences, 22(1) Bijeljina: Tehnical  Institute of Bijeljina, pp. 51-58. ISSN 1840-4855 e-ISSN 2233-0046
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Actitud de los docentes hacia la adquisición de conocimientos funcionales en la enseñanza de la naturaleza y la sociedad. Revista de Educación y Desarrollo, 4, (63, Octubre-diciembre), 17-25.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Унапређивање наставе природе и друштва путем мултимедијалних презентација. У Зборнику радова са научног скупа "Наука и стварност", књига 15, 361-377. Пале: Филозофски факултет.
  • Радивојевић, Д., Живковић, Т., Грујичић, Ђ.,  Ђорђевић, И. (2022).  Амбијентално окружење у функцији објеката рада у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, 11(2022), 57-69.
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Problem-based and Inquiry-based learning in the Teaching of Nature and Society. Journal of Education, Society & Multiculturalism, 3(2), 99-116. 
  • Гаврић, Н. и Радивојевић, Д. (2022). СТАВОВИ СТУДЕНАТА О ЗНАЧАЈУ, НАЧИНИМА И МОГУЋНОСТИМА РАЗВИЈАЊА ФУНКЦИОНАЛНИХ ЗНАЊА УЧЕНИКА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА. Узданица, XIX/2, 245-261.

Објављена саопштења у зборницима резимеа са рецензијом:

  • Радивојевић, Д. (2010). Облици индивидуализације наставе природе и друштва. Зборник сажетака са  I научног скупа са међународним учешћем „Стање и перспективе у основном и предшколском васпитању и образовању“, (стр. 36-37), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2011). Наставник као персонализујући фактор успјешне индивидуализације наставе природе и друштва. Зборник сажетака са  II научног скупа са међународним учешћем „Развој и јачање компетенција у образовању – приоритети за бржи друштвени напредак“, (стр. 49-50), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2012). Ставови и мишљења просвјетних радника о примјени образовног рачунарског софтвера у настави природе и друштва. Зборник сажетака са  III научног скупа са међународним учешћем „Савремена школа – изазови и дилеме“, (стр. 48-49), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2013). Важни аспекти практичне оспособљености студената разредне наставе за реализацију наставе природе и друштва. Зборник сажетака са IV научног скупа са међународним учешћем „Мјесто и улога наставничких факултета као носилаца образовања наставничког кадра у складу са европским стандардима“ (стр. 24-25), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва. Зборник сажетака са V научног скупа са међународним учешћем „Стандарди и критеријуми квалитетног образовања и школе будућности“, (стр. 14), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2015). Изванучионичка настава у настави природе и друштва.  Зборник сажетака са  VI научног скупа са међународним учешћем,  „НАУКА И НАСТАВНА ПРАКСА“, (стр. 49-50), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2016). Ставови и мишљења ученика о софтверском облику индивидуализације у настави познавања природе, Зборник сажетака са VII научног скупа са међународним учешћем Научно-технолошке и друштвeне промјене и  њихов утицај на систем образовања и васпитања, Бијељина: Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 37  
  • Радивојевић, Д. (2017). Ставови просвјетних радника о софтверском облику  индивидуализације у функцији учења познавања природе, Зборник сажетака са VIII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 39-40. 
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D. (2018). Ambient learning as an interdisciplinary approach. Зборник резимеа са међународног научног скупа „Савремени приступ професионалном развоју и раду васпитача и учитеља“, Учитељски факултет Универзитета у Београду, стр.194.  
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2018). Биолошки ритам и настава. Књига резимеа са III Конференцијe предметних дидактичара Србије "Унапређење наставног процеса - предности и изазови", Београд: Друштво предметних дидактичара Србије,   стр. 27.
  • Радивојевић, Д. (2018). Програмска концепција еколошких садржаја у настави природе и друштва у функцији одрживог развоја. Зборник сажетака са IX научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 39-40. 
  • Радивојевић, Д. (2019). Улога истраживачког рада ученика у реализацији наставе природе и друштва (The Role of Student Research Work in the Realization of Nature and Society Teaching) Зборник резимеа са X научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“,  Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 44-45.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2021). Преглед истраживања о примјени мултимедијалних система у настави природе и друштва. Зборник сажетака са XI научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, стр. 46-47,  Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2021). Унапређивање наставе природе и друштва путем мултимедијалних презентација. Међународни научни скуп „Наука и стварност“, 22. мај 2021. године. Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет Пале.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Особeности истраживачког учења у настави природе и друштва. Дванаести научни скуп  са међународним учешћем "Наука и настава данас", 25-26. новембар 2021, Педагошки факултет у Бијељини.
  • Radivojević, D. i  Gavrić, N. (2022). Savremeni vidovi istraživačkog učenja u nastavi prirode i društva. Međunarodna konferencija "Savremeno obrazovanje 2022", 2.4.2022.godine, online, Alijansa prosvetitelja Srbije i partneri.

 

Др Драгана Радивојевић
Датум и место рођења: 21. 11. 1976. Бијељина
Тел: +387 55 415 400 лок 2934
е-mail: dragana.radivojevic@pfb.ues.rs.ba
Термини консултација: уторак 12,00-13,00 у кабинету бр. 34

ОГЛАСНА ТАБЛА: Др Драгана Радивојевић

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!