Др Сања Милић

Ванредни професор

Звања/ радна мјеста: Ванредни професор

Научна/умјетничка област: Дидактика

Основне студије:

  • Назив институције: Филозофски факултет Бања Лука, одсјек Педагогија
  • Мјесто и година завршетка: Бања Лука, 2009.

Основне студије:

  • Назив институције: Педагошки факултет у Бијељини, одсјек Разредна настава
  • Мјесто и година завршетка: Бијељина, 2006.

Постдипломске студије:

  • Назив институције: Филозофски факултет у Источном Сарајеву
  • Мјесто и година завршетка: Пале, 2012.
  • Назив теме магистарског рада: Дидактичке специфичности рада са даровитим ученицима у основној школи
  • Ужа научна/умјетничка област: Дидактика

Докторат:

  • Назив институције: - Филозофски факултет Пале
  • Мјесто и година завршетка: - одбрањена 25. марта 2016. године на Филозофском факултету у Источном Сарајеву
  • Назив дисертације: ''Иновирање наставног процеса са даровитим ученицима као претпоставка друштвеног прогреса''
  • Ужа научна/умјетничка област: - Дидактика

Претходни избори у наставна и научна звања (институција, звање и период):

     Универзитет у Источном Сарајеву – Педагошки факултет у Бијељини:

  • асистент у.н.о. Дидактика од 26. јуна 2009. године.
  • виши асистент у.н.о. Дидактика од 27. фебруара 2013. године.
  • доцент у.н.о. Дидактика од 29. септембра 2016. године.
  • ванредни професор у.н.о. Дидактика од 29. септембра 2021. године.

Предмети:

Основни студиј

Предавања и вјежбе:

  • 1. Дидактика (Техничко и информатичко образовање)
  • 2. Педагошка комуникација (Разредна настава)
  • 3. Педагошка комуникација (Предшколско образовање)
  • 4. Рад са даровитом дјецом (Предшколско образовање)

Вјежбе:

  • 1. Дидактика 1 (Разредна настава)
  • 2. Дидактика 2 (Разредна настава)
  • 3. Интегрисани курикулум (Предшколско образовање)

Мастер студиј

Предавања и вјежбе:

  • 1. Савремене дидактичко-методичке концепције у разредној настави (Разредна настава)
  • 2. Даровитост у предшколској доби (Предшколско образовање)

Одабране референце:

AДРЕСЕ

Publons: https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAR-6937-2021

Research Gate:   https://www.researchgate.net/profile/Sanja-Milic

Orcid: https://orcid.org/0000-0001-6182-4917

Google scholar: https://scholar.google.com/citations?user=gpemJ_4AAAAJ&hl=hr

 

РЕФЕРЕНЦЕ

Web Of Science

Q1

Milić, S. & Simeunović, V. (2021). Еxploring e-learning critical success factors in digitally underdeveloped countries during the first wave of the COVID-19. Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2021.1990965  IF: 5.4

Milić, S. & Simeunović, V. (2022). Teachers’ roles in online learning communities: a case study from the digitally underdeveloped country, Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2022.2081210  IF: 5.4

Q2

Milić, S. & Simeunović, V. (2022). Do gender stereotypes play a role in the process of identifying gifted students in Western Balkan countries? – Case study Bosnia and Herzegovina. European Journal of Education. https://doi.org/10.1111/ejed.12594 IF: 2.4

Simeunovic, V, Milic, S ˛& Pajrok,  A. (2022). Higher Education in the Eyes of EconomicOperators. Sustainability, 14(13):7973. https://doi.org/10.3390/su14137973 IF: 3.9

Q3

Milic, S. & Simeunović, V. (2022). Concordance between giftedness assessments by teachers, parents, peers and the self-assessment using multiple intelligences, High Ability Studies, 33(1), 1-19, DOI: 10.1080/13598139.2020.1832445 IF: 1.8

Q4

Milić, S. & Marić, N. (2022). Concerns and Mental Health of Teachers from Digitally Underdeveloped Countries Regarding the Reopening of Schools after the First Wave of the COVID-19 Pandemic’. Work 71(1), 53 – 64. DOI:10.3233/WOR-210885 IF: 2.3

Поглавље у монографији међународног значаја

Simeunović, V. & Milić. S.  (2017). Application of Data Mining in Predicting the Evaluation Preocess at Postsecondary Educational Establishments - RapidMiner//New Approaches to  Research Methodology in Education/ Opić, Siniša; Bognar, Branko; Ratković, Snežana (ed.). Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, 79-109.

Монографија националног значаја:

Милић, С. и  Симеуновић, В. (2022). Да ли ће Ковид 19 криза подстаћи транзицију универзитета ка образовању 4.0 у дигитално неразвијеним земљама? /Високо образовање у вријеме пандемије из угла студента/. Педагошки факултет у Бијељини.

Милић, С. и  Симеуновић, В. (2017). Идентификација даровитих ученика у основној школи путем процјене.  Педагошки факултет у Бијељини (ИСБН 978-99938-55-34-7) (Суфинансирана од стране Министарства науке и технологије 2017. године)

Симеуновић. В. и Милић. С. (2013). Даровити ученици у основној школи – подршка и развој. ЕКТОС: Бања Лука.

ERIC (Education Resources Information Center)

Simeunović, V. & Milić, S.  (2018). Software Solution of Web Questionnaires for the Analysis of the Economy in Relation to the Competence of Students. Asian Journal of Education and Training,  4(1), 1-8. DOI:10.20448/journal.522.2018.41.1.8, 2018

Milić, S. & Simeunović, V. (2017). Possibility of Identifying the Logical-Mathematical Giftedness with Students of Lower Primary School Grades through Evaluations. Journal of Education and e-Learning Research, 4 (4),  154-162. 10.20448/journal.509.2017.44.154.162, 2017

EBSCO

Milić, S. & Simeunović, V. (2016). The Role of Expert Assessment in Early Identification of Above Avarage Abilities of Gifted Students.  Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 10 (2), 297-313

ERIH +

Milić, S & Bjelica, D. (2022). The influence of the quality of the teacher's instruction on the development of creativity in preschool children. Baština, 58. https://doi.org/10.5937/bastina32-32947

Simeunović, V. & Milić, S. (2022). Determining the content validity of newly constructed research instruments (for example, instruments for assessing the giftedness of school children). Uzdanica, 19(1). 10-46793-uzdanica19-1-269s/

Perdan-Ilić, M. , Đermanov, J. & Milić, S. (2022). Specificities of work organisation in combined class in schools across the republic of srpska from the perspective of teachers. Our school, 28(2), 121–150 https://doi.org/10.7251/NSK2202121P

Радови у часопису националног значаја прве категорије Република Српска

Милић, С. (2010). Идентификација даровитих ученика у основној школи и рад са њима. Нова школа, бр. 7, стр. 109 – 123.

Симеуновић. В. и Милић. С. (2012). Рано откривање креативности – основа за друштвени напредак. Нова школа, број 9-10, стр. 56-74.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2013). Дефинисање компетенција наставника за рад са даровитим ученицима у складу са европским стандардима,  Нова школа  VIII(2), стр. 40 – 51.

Милић, С. и Пердан, М. (2013). Позиције учитеља у комбинованим одјељењима. Нова школа, бр. 8., стр. 352 – 362.

Милић, С., Колунџић, Д. и Симеуновић, В. (2014). Моделовање рада са даровитим ученицима. Нова школа.  IX(1), стр. 85 – 98.

Симеуновић, В., Милић, С. и Бјелица, Д. (2018). Формативно провјеравање на факултетима у свјетлу реформи високошколског образовања студената. Нова школа XIII(2), 5-17.

Милић, С. и Симеуновић, В. (2017). Утицај научно-технолошких промјена на разумијевање феномена даровитости. Нова школа  XII (1), 141-148.

Милић, С. и Симеуновић, В. (2016). Школско законодавство као основа за иновирање наставног процеса у раду са даровитим ученицима. Нова школа  XI(2), 9-17.

Радови у часописима и зборницима националног значаја

Симеуновић. В. и Милић. С., (2010). Предвиђање успјеха студената на учитељском студију методама дата мининга. Култура и образовање – детерминанте друштвеног прогреса (достигнућа, домети, перспективе). Зборник радова са научног скупа Филозофски факултет, Бања Лука, 2010. стр. 661-682.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2010). Високо образовање у функцији привредног развоја у Републици Српској, Зборник радова са V научног скупа на Универзитету Синергија.

Симеуновић, В.,  Прерадовић, Љ. и Милић, С. (2011). Коришћење база података у подршци одлучивању на факултетима. Зборник радова са научног скупа ТИО за друштво учења и знања, Технички факултет Чачак, 1-3. јун 2011. стр. 539-545.

Симеуновић, В. и Милић, С. (2013). Значај ране идентификације даровитости. Зборник радова балканског савеза удружења васпитача БАПТА, стр. 117 – 131.

Simeunović, V. i Milić. S.  (2014). Identifikacija darovitosti kod učenika nižih razreda osnovne škole putem procjene. Zbornika radova sa naučnog skupa 14. Dani Mate Demarina, Učiteljski fakultet Zagreb, str. 263 – 273.

Милић, С. (2014). Дидактичке специфичности рада са даровитим ученицима у     оквиру редовне наставе. Методичка пракса, 13(4), стр. 363 – 372.

Милић, С. (2014). Психолошке основе даровитости. Методичка пракса, 13(1), стр. 25 – 31.

Милић, С., Симеуновић, В. и Лаловић, С. (2014). Иновирање приступа у откривању креативности код дјеце предшколског узраста. Зборник радова са научног скупа Имплементација иновација у образовањуи васпитању – изазови и дилеме, Учитељски факултет у Београду, стр. 612 – 622.

Милић, С., Симеуновић, В. и Лаловић, С. (2015). Системски развој даровитости путем јасног дефинисања исхода у настави. Нова школа  X(1), стр. 67 – 78.

Симеуновић, В. и Милић. С. (2013). Квалитетно образовање наставника као услов за постизање образовних стандарада у школама. Иновације у настави, (13) 4, стр. 45 – 57.

Симеуновић, В., и Милић, С.. (2017). Међузависност између нових/настајућих педагогија и савремених технологија. Иновације у васпитању и образовању: дигитализација, иновативни програми и модели, 193-208

СТРУЧНА БИОГРАФИЈА

Руковођење националним научноистраживачким пројектима

Научно истраживачки пројекат: ,,Израда софтвера за процјењивање даровитости код ученика'' (број уговора: 19/6-020/961-26/18). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. (започет 2019. – 2021. завршен)

Teстирање софтвера за процјењивање даровитости код ученика. 19.032/961-37/19. Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. (започет 2021.-2022. завршен)

Истраживач на научноистраживачким пројектима националног значаја

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Просторно-функционални развој предшколског васпитања и образовања Републике Српске''. Носилац пројекта:
Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Финансијска подршка: Министарство науке и технологије у Влади Републике Српске, 2010.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Модел информационих система за примјену кластер анализе у истраживању демографске старости становништва општина Републике Српске''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Финансијска подршка: Министарство науке и технологије у Влади Републике Српске, 2010.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Иновирање наставног процеса са даровитим ученицима као претпоставка друштвеног прогреса''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2013 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Идентификација даровитости код ученика нижих разреда основне школе путем процјене''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2014 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Утврђивање потреба тржишта рада са становишта компетенција стечених на високошколским установама у процесу реформе високог образовања''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2015 године.

Млади истраживач, Научно истраживачки пројекат: ''Планирање породице и популациона едукација као модел демографског опоравка РС''.  Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву Министарство науке и технологије Републике Српске. 2015 године.

Истраживач: Научно истраживачки пројекат: ,,Софтверска подршка за предвиђање  успјешности студирања“ (бр. уговора 19/6-020/961-27/18). Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. (започет 2019. – 2021 завршен)

Истраживач: Редизајнирање софтверског рјешења   web упитника и испитивање  ставова привреде према компетенцијама студената. 19.032/961-32/19. Финансиран од стране Министарства за научнотехнолошки развој, високо образовање и информационо друштво. Oд 2020.-2022.

Члан тима међудржавног научноистраживачког пројекта

ИМП002 - Истраживања о образовним активностима и васпитно образовном раду у условима пандемије КОВИД19 - онлајн настава, настава на даљину, хибридна настава. Анализа дигиталних компетенција просветних радника и дигиталне зрелости школа”, који подрзава и финансира Учитељски факултет у Призрену-Лепосавићу, Универитета у Приштини - Косовској Митровици (започет 2021. – завршен 2022.)

Координатор међудржавног пројекта из културе:

Пројекат: „Учитељ у Пелагићево вријеме и у модерном добу“ (број уговора: 401-01-00199/2018-05). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Суфинансијер:  Министарство културе и информисања Републике Србије, 2018. године.

Члан тима међудржавног пројекта из културе:

Пројекат: ''Савремени писци за дјецу из Републике Српске као чувари националног идентитета''. Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Суфинансијер:  Министарство културе и информисања Републике Србије, 2016. године.

Пројекат''Знаменити учитељи Семберије''. (број уговора 401-01-00180/2017-05). Носилац пројекта: Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву. Суфинансијер: Министарство културе и информисања Републике Србије, 2017. године.

Постдокторско истраживање

Постдокторско истраживање на Универзитету у Крагујевцу – 2019. године, стипендирано у цјелости од Универзитета у Крагујевцу. /Одлука број: III-01-652/9/

Предавања по позиву

,,Teachers’ roles in online learning communities’’. 25. март2021. Eötvös József Főiskola (EJF) Hungary.

 

 

Др Сања Милић
Датум и место рођења: 16. 4. 1983. Зворник
Тел: +387 55 415 400 лок 2920
е-mail: sanja.milic@pfb.ues.rs.ba
Термини консултација: понедјељак 9,30 - 10,30 у кабинету бр. 43

ОГЛАСНА ТАБЛА: Др Сања Милић

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

I Циклус

Основни студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

II Циклус

Мастер студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

III Циклус

Докторски студиј

ПОГЛЕДАЈ СВЕ

Студирај паметно, студирај Педагошки факултет!