Dr Dragana Radivojević

Associate Professor

Education:

  • Dotor of methodical sciences - Methodology of teaching nature and society: Individualization of teaching nature with applied educational computer software, Faculty of Pedagogy Bijeljina, University of East Sarajevo (2016).
  • Master of Methodical Sciences – Methodology of teaching Nature and Society: Comparative Analysis of Individualization of Nature and Society Teaching in Rural and City Schools of Bijeljina Municipality, Faculty of Pedagogy Bijeljina, University of East Sarajevo (2010).
  • Graduated teacher: University of East Sarajevo, Faculty of Teachers in Bijeljina (2000).

Titles:

  • 2002 - assistant - Faculty of Pedagogy Bijeljina.
  • 2010 - senior assistant - Faculty of Pedagogy Bijeljina.
  • 2015 – senior assistant (reelection) – Faculty of Pedagogy Bijeljina.
  • 2016 - assistant professor - Faculty of Pedagogy Bijeljina.
  • 2021 – associate professor – Faculty of Pedagogy Bijeljina

Field of scientific research:

  • Methodology for teaching nature and society and Methodology for teaching about environment

Subjects:

  • In undergraduate studies: Methodology of teaching nature and society I; Methodology of teaching nature and society II; Methodology of teaching about environment 1; Methodology of teaching about environment 2.
  • At the master's studies: Contemporary teaching methodology PiD 1; Contemporary teaching methodology PiD 2, Special course on contemporary teaching methodology of nature and society, Natural and social environment in the integrated curriculum, Contemporary methods of learning about the natural and social environment.

Other important information:

.

 

 

Selected references:

University textbook

  1. Радивојевић, Д. и Ћурчић, М. (2021). Методика наставе природе и друштва. Бијељина: Педагошки факултет.

Other peer-reviewed educational publications

  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Ћурчић, М, Пашалић, С., Радивојевић, Д. и Мандић, Р. (2018). Радна свеска за познавање природе за пети разред основне школе, Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С,   Радивојевић, Д. Станојловић С., (2019). Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Станојловић С., Пашалић, С. и  Радивојевић, Д. (2019). Радна свеска Прирoда и друштво за 4. разред основне школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
  • Пашалић, С., Радивојевић, Д. (2022). Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства
  • Радивојевић, Д., Пашалић, С. (2022). Радна свеска,  Природа и друштво за 4. разред основне школе. Источно Ново Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.

Articles published in peer-reviewed journals and proceedings:

  • Радивојевић, Д. (2007). Интерактивно учење у егземпларној настави познавања природе, Нова школа, бр. 4-5, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 235 – 245.
  • Radivojević, D. (2011). Oblici individualizacije nastave prirode i društva, Нова школа, год. VI, бр. 8, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 187 – 197.
  • Радивојевић, Д. (2012). Наставник као персонализујући фактор успјешне индивидуализације наставе природе и друштва, Нова школа, год. VII, бр. 9/10, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 173 – 186.
  • Радивојевић, Д. (2012). Индивидуализација наставе природе и друштва примјеном проблемске наставе, Узданица, год. IX, бр. 2, Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, стр. 175 – 185.
  • Радивојевић, Д. (2013). Ставови и мишљења просвјетних радника о примјени образовног рачунарског софтвера у настави природе и друштва, Нова школа, год.VIII, бр. 11, Педагошки факултет у Бијељини, стр. 141 – 160.
  • Radivojević, D. (2013). Multimedijalne mape uma kao inovativni model rada u nastavi prirode i društva. Zbornik radova naučno–stručnog skupa sa međunarodnim učešćem „Reinženjering poslovnih procesa u obrazovanju“ (str. 420 – 428). Fakultet tehničkih nauka u Čačku.
  • Радивојевић, Д. (2014). Програмирана настава подржана образовним рачунарским софтвером у функцији индивидуализације наставе природе и друштва, Методичка пракса, бр.1/2014, Учитељски факултет у Врању и „Школcка књига“ ДОО у Београду, стр. 5 – 14.
  • Радивојевић, Д. (2014). Важни аспекти практичне оспособљености студената разредне наставе за реализацију наставе природе и друштва, Нова школа, вол. IX (1), Педагошки факултет у Бијељини, стр. 42 – 52.
  •  Радивојевић, Д. (2014). Диференцирање и индивидуализовање наставе природе и друштва, Српска вила, бр. 40/2014 стр. 267 – 279. Бијељина: Просвјета.
  • Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва, Нова школа, вол. IX (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 91 – 106.
  • Радивојевић, Д. (2016). Учење путем откривања (открића) у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол.3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 15 – 23.
  • Радивојевић, Д. (2016). Образовни рачунарски софтвер у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, вол. 3, Бијељина: Педагошки факултет, стр. 24 – 30.
  • Радивојевић, Д. и Јелић, М. (2016). Изванучионичка настава у настави природе и друштва. Нова школа, број XI (1), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 235-250.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д., Петронић, С., Радивојевић, Д. и Братић, Н. (2016). Силикатне алге као биолошки индикатори квалитета воде ријеке Саве на локалитету Брчко дистрикта, Нова школа, број XI (2), Бијељина: Педагошки факултет, стр. 63-70.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. International E-Journal of Advances in Education, 3 (7), 17-25.
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D. (2017). Educational Computer Software in the Function of Integrating and Individualization in Teaching of Mathematics and Knowledge of Nature.  EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education,  14(12), London: MODESTUM, 1-15. 
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D . (2017). The effects of integrating mathematics and science & social studies teaching in learning mathematics. Proceedings of INTCESS 2017 4th International Conference on Education and Social Sciences 6-8 February 2017- Istanbul, Turkey,  575 – 584.  
  • Радивојевић, Д. (2018). Програмска концепција еколошких садржаја у настави природе и друштва у функцији одрживог развоја. Зборник радова Педагошког факултета са научног скупа „Наука и настава данас“, 1 (2018), (стр. 105-122). Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факулте Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2018). Ставови просвјетних радника о софтверском облику индивидуализације у функцији учења познавања природе ,  Нова школа број XIII (1), Бијељина:  Педагошки факултет, стр. 50-62. 
  • Радивојевић, Д. и Вуковић, Н. (2019). Ставови и мишљења ученика ромске популације о употреби мултимедија приликом усвајања садржаја природе и друштва у дневном центру Отахарин у Бијељини. Бијељински методички часопис вол. 6, Бијељина: Педагошки факултет. стр. 1 - 10.
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2019). Интегрисање наставе математике и природе и друштва образовним софтвером. Зборник радова са међународног научног скупа "Наука, настава, учење - проблеми и перспективе" одржаног 25.10. 2019., Педагошки факултет, Ужице,  стр. 489-508.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2019). Vertical Distribution of Diatoms on Mosses in Wells of Bijeljina Municipality in Bosnia and Herzegovina, Archives for Technical Science.  Bijeljina, Technical Institute of  Bijeljina, 53 - 64.
  • Ćurčić, M., Milinković, D., Radivojević, D. and Đurić, D. (2020). Comparison of Diatoms in Well and Drenovača Swamp in Velino Selo Village, in Bosnia and Hedzegovina. Archives for Technical Sciences, 22(1) Bijeljina: Tehnical  Institute of Bijeljina, pp. 51-58. ISSN 1840-4855 e-ISSN 2233-0046
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Actitud de los docentes hacia la adquisición de conocimientos funcionales en la enseñanza de la naturaleza y la sociedad. Revista de Educación y Desarrollo, 4, (63, Octubre-diciembre), 17-25.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Унапређивање наставе природе и друштва путем мултимедијалних презентација. У Зборнику радова са научног скупа "Наука и стварност", књига 15, 361-377. Пале: Филозофски факултет.
  • Радивојевић, Д., Живковић, Т., Грујичић, Ђ.,  Ђорђевић, И. (2022).  Амбијентално окружење у функцији објеката рада у настави природе и друштва. Бијељински методички часопис, 11(2022), 57-69.
  • Gavrić, N., & Radivojević, D. (2022). Problem-based and Inquiry-based learning in the Teaching of Nature and Society. Journal of Education, Society & Multiculturalism, 3(2), 99-116. 
  • Гаврић, Н. и Радивојевић, Д. (2022). СТАВОВИ СТУДЕНАТА О ЗНАЧАЈУ, НАЧИНИМА И МОГУЋНОСТИМА РАЗВИЈАЊА ФУНКЦИОНАЛНИХ ЗНАЊА УЧЕНИКА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА. Узданица, XIX/2, 245-261.

Published announcements in peer-reviewed summaries:

  • Радивојевић, Д. (2010). Облици индивидуализације наставе природе и друштва. Зборник сажетака са  I научног скупа са међународним учешћем „Стање и перспективе у основном и предшколском васпитању и образовању“, (стр. 36-37), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2011). Наставник као персонализујући фактор успјешне индивидуализације наставе природе и друштва. Зборник сажетака са  II научног скупа са међународним учешћем „Развој и јачање компетенција у образовању – приоритети за бржи друштвени напредак“, (стр. 49-50), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2012). Ставови и мишљења просвјетних радника о примјени образовног рачунарског софтвера у настави природе и друштва. Зборник сажетака са  III научног скупа са међународним учешћем „Савремена школа – изазови и дилеме“, (стр. 48-49), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2013). Важни аспекти практичне оспособљености студената разредне наставе за реализацију наставе природе и друштва. Зборник сажетака са IV научног скупа са међународним учешћем „Мјесто и улога наставничких факултета као носилаца образовања наставничког кадра у складу са европским стандардима“ (стр. 24-25), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2014). Модели активног учења у диференцираној и индивидуализованој настави природе и друштва. Зборник сажетака са V научног скупа са међународним учешћем „Стандарди и критеријуми квалитетног образовања и школе будућности“, (стр. 14), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2015). Изванучионичка настава у настави природе и друштва.  Зборник сажетака са  VI научног скупа са међународним учешћем,  „НАУКА И НАСТАВНА ПРАКСА“, (стр. 49-50), Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. (2016). Ставови и мишљења ученика о софтверском облику индивидуализације у настави познавања природе, Зборник сажетака са VII научног скупа са међународним учешћем Научно-технолошке и друштвeне промјене и  њихов утицај на систем образовања и васпитања, Бијељина: Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 37  
  • Радивојевић, Д. (2017). Ставови просвјетних радника о софтверском облику  индивидуализације у функцији учења познавања природе, Зборник сажетака са VIII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 39-40. 
  • Ćurčić, M., Milinković, D. and Radivojević, D. (2018). Ambient learning as an interdisciplinary approach. Зборник резимеа са међународног научног скупа „Савремени приступ професионалном развоју и раду васпитача и учитеља“, Учитељски факултет Универзитета у Београду, стр.194.  
  • Ћурчић, М., Милинковић, Д. и Радивојевић, Д. (2018). Биолошки ритам и настава. Књига резимеа са III Конференцијe предметних дидактичара Србије "Унапређење наставног процеса - предности и изазови", Београд: Друштво предметних дидактичара Србије,   стр. 27.
  • Радивојевић, Д. (2018). Програмска концепција еколошких садржаја у настави природе и друштва у функцији одрживог развоја. Зборник сажетака са IX научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 39-40. 
  • Радивојевић, Д. (2019). Улога истраживачког рада ученика у реализацији наставе природе и друштва (The Role of Student Research Work in the Realization of Nature and Society Teaching) Зборник резимеа са X научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“,  Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву, стр. 44-45.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2021). Преглед истраживања о примјени мултимедијалних система у настави природе и друштва. Зборник сажетака са XI научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, стр. 46-47,  Бијељина: Универзитет у Источном Сарајеву Педагошки факултет Бијељина.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2021). Унапређивање наставе природе и друштва путем мултимедијалних презентација. Међународни научни скуп „Наука и стварност“, 22. мај 2021. године. Универзитет у Источном Сарајеву, Филозофски факултет Пале.
  • Радивојевић, Д. и Гаврић, Н. (2022). Особeности истраживачког учења у настави природе и друштва. Дванаести научни скуп  са међународним учешћем "Наука и настава данас", 25-26. новембар 2021, Педагошки факултет у Бијељини.
  • Radivojević, D. i  Gavrić, N. (2022). Savremeni vidovi istraživačkog učenja u nastavi prirode i društva. Međunarodna konferencija "Savremeno obrazovanje 2022", 2.4.2022.godine, online, Alijansa prosvetitelja Srbije i partneri.
Dr Dragana Radivojević
Date and place of birth: November 21, 1976, Bijeljina
Phone: +387 55 415 400 ext. 2934
е-mail: dragana.radivojevic@pfb.ues.rs.ba
Consultation dates: Tuesday 12.00-13.00 in office no. 34

Noticeboard: Dr Dragana Radivojević

I Cycle

Studies of the first cycle

look at all the

II Cycle

The second cycle studies

look at all the

III Cycle

The third cycle studies

look at all the

I Cycle

Studies of the first cycle

look at all the

II Cycle

The second cycle studies

look at all the

III Cycle

The third cycle studies

look at all the

I Cycle

Studies of the first cycle

look at all the

II Cycle

The second cycle studies

look at all the

III Cycle

The third cycle studies

look at all the

Study smart, study Faculty of Education!